The Greenspan Floortime pristup®
The Greenspan Floortime pristup® prema DIR modelu je socio-pragmatički razvojni pristup poticanja cjelovitog razvoja.
DIR je kratica koja obuhvaća tri ključna načela Floortime pristupa:
- D (developmental) – pristup treba biti primjeren razini na kojoj se dijete nalazi (neovisno o njegovoj kronološkoj dobi)
- I (individual) – djetetu se pristupa uvažavajući njegove individualne karakteristike (značajke motoričkog razvoja, jezičnog i vizualno-prostornog procesuiranja te senzoričkih osobitosti)
- R (relationship based) – dijete uči i razvija se kroz odnose s bliskim osobama, vođeno pozitivnim emocijama kao glavnim motivatorom.


Kroz Floortime pristup slijedimo vodstvo djeteta, postavljamo mu razne izazove (kako bi potaknuli razvoj) te postupno proširujemo i povećavamo izazove (ali bez da preuzmemo kontrolu nad interakcijom).
Namijenjen je djeci s raznim razvojnim teškoćama (poremećajem iz spektra autizma, komunikacijskim poremećajima, višestrukim teškoćama…), ali i njihovim roditeljima i drugim bliskim osobama. Česta je zabluda da je Floortime namijenjen samo djeci mlađe predškolske dobi, jer se zapravo provodi i s mlađom te starijom djecom i adolescentima (samo u tom slučaju radimo na nekim drugim razvojnim miljokazima). Roditelji su aktivno uključeni u samu terapiju te nastoje naučeno provoditi i kod kuće.